Sosyal Medya: Yayınlanacak En İyi ve En Kötü Zaman (+ Arkasındaki Neden)

İş dünyasında zamanlama her şeydir.

Cuma akşamı bir kafeye girip açık olmadığını fark edersem, muhtemelen geri dönmeyeceğim. Ve eğer bu kafe, sabahın erken saatlerinde ve öğleden sonraları sadece pazartesiden perşembeye açıksa – çok az müşteri alacak.

Kitlenize ulaşmak için en iyi zamanın ne olduğunu bilmek hayati önem taşır ve çoğu zaman çevrimiçi pazarlama başarınızın göz ardı edilen kısmıdır.

Bu özellikle sosyal medyada geçerlidir.

Yapabileceğiniz en büyük hatalardan biri, çevrimiçi bir şey yayınlarsanız, sonunda izleyicileriniz tarafından görüleceğini varsaymaktır. Aslında sosyal medyayla gerçekten zor, çünkü yayınınız gün boyunca daha yeni yayınların arasına gömülebiliyor, bu da hedef kitlenizin yayınınızı asla göremeyeceği anlamına geliyor.

Ayrıca, müşteri karakterine bakmanın ve hedef kitlenizin çoğunlukla genç yetişkinlerden oluştuğuna karar vermenin, akşamları veya geceleri göndermenin onlara ulaşmanın en iyi yolu olduğuna karar vermenin kolay olduğunu düşünmeyin.

Her şeyden önce, birden fazla müşteri karakterine sahip olma şansınız var.

İkincisi, her sosyal medya platformunun da dikkate alınması gereken farklı zirve zamanları ve duruşları vardır.

Ne anlama geliyor?

Bu, mesajlarınızın zamanlanmasının doğru olması için biraz araştırma ve biraz çaba harcayacağınız anlamına gelir. Ancak endişelenmeyin, en popüler sosyal medya kanallarının en yoğun zamanlarını ve durma zamanlarını çözerek size yardımcı olacağım.

Buna başlamadan önce, tüm sosyal medya yayınlarınız için yapmanız gereken bazı temel hususları gözden geçirelim:

Temel Zamanlama Hususlar

Müşteri Karakteri

Müşteri karakterinden daha önce bahsettim, ancak bir alıcı kişiliğiniz yoksa, bunu hemen anlamaya ihtiyacınız var. Alıcınızın kime ait olduğunu bilmek, kitlenizin hangi sosyal medya kanallarını kullandığını belirlemenize yardımcı olacaktır.

Hangi sosyal platformların markanız için en etkili olacağını bilmek, hedef kitlenize ulaşmada ilk adımdır. Örneğin, hedef kitlenizin çoğunluğu LinkedIn hesabına sahip olmayan gençlerden oluşuyorsa, LinkedIn’e yazarken ne olacağı önemli değildir.

Saat dilimi

Ek olarak, saat dilimini aklınızda tutmalısınız. Yerel bir izleyici kitlesini hedeflemeye çalışan yerel bir işletmeyseniz, bu çok fazla endişe etmeniz gereken bir şey değildir.

Ancak, ulusal bir izleyici kitlesini hedefliyorsanız, izlediğiniz saat dilimi önemlidir. Genel kural, Doğu Saat Dilimine uymaktır.

1. Facebook

Facebook 2,4 milyar aktif kullanıcıyla bugüne kadarki en büyük kullanıcı tabanına sahip. Ancak şunu söylemekte fayda var ki; aslında facebook’u kullanan 1 milyar civarında kullanıcı var ve yayınladığınız zamanne olursa olsun bir kitleye ulaşmak durumundasınız.

Facebook’ta Paylaşım Yapmanın En İyi Zamanı

Facebook katılımı hafta içi 13:00-16:00 arasında, doruk noktasında, çarşamba günleri 15:00‘de en yüksek seviyede. Çalışmalara göre, saat 13:00 civarında içerik yayınlamak, daha fazla tıklama ile sonuçlanırken, 16:00’ya yakın içerik yayınlamak gönderilerin daha fazla paylaşım almasına neden olacaktır.

Facebook’ta Mesaj Göndermenin En KötüZamanı

Haftanın herhangi bir gününde 08: 00’dan önce veya 20: 00’den sonra gönderi yapmaktan kaçının. Hafta sonları genellikle en kötü günlerdir facebook için. Hafta sonları Facebook’da 12:00 ile 13:00 arasında küçük bir zaman dilimi arasında yayınlanmadıkça en az kitleye hitap etmiş olursunuz.

Arkasındaki Neden

Fark etmiş olabileceğiniz gibi, Facebook katılımı tipik olarak sabah 9:00 – 17:00 arası çalışma takvimi etrafında toplanma eğilimindedir. Katılım, hafta ilerledikçe artar ve çarşamba günleri en yüksek ilgiye sahip olmasına rağmen, perşembe ve cuma günleri nispeten azalır, çünkü büyük olasılıkla insanlar o hatfa için facebook’a ayırdığı zamanı kısıtlarlar ve çalışma haftasının bitmesi için hazırdırlar.

Öğleden sonraları, Facebook’a göndermenin en iyi zamanıdır, çünkü birçok insan işte yavaşlamaya başlar vebir molanın iş gününün geri kalanında onlara ekstra motivasyon ve enerji vermesine yardımcı olacağı umuduyla Facebook’u kontrol eder.

2. Twitter

Twitter‘ın çalışma şekli, kullanıcıların check-in yapmasını ve kısa bir süre içinde yeni içerikleri incelemesini diğer sosyal platformlardaki yeni içeriği yakalamaktan çok daha kolaylaştırıyor. Bu kesinlikle Twitter’ın 316 milyon aktif kullanıcısının içerikle ilgilendiği zamanları etkiliyor.

Twitter’da Gönderi Paylaşmanın En İyi Zamanı (Tweet Atmanın En İyi Zamanları)

Tweet için en iyi günler pazartesiden perşembeye 09:00-15:00 arasındadır. Bu dönemde, 13:00-15:00 arasında yayınlamak en fazla ilgiyi çekecektir.

Twitter’da Mesaj Göndermenin En Kötü Zamanı

Saat 20:00‘den sonra Twitter kullanıcıları yavaş yavaş azalmaya başlar. Ayrıca, Cuma günleri 15:00’ten sonragöndermekten kaçınmalısınız.

Arkasındaki Neden

Twitter kullanıcıları, Facebook kullanımlarına benzer şekilde Twitter kullanımlarının iş programlarına göre programlanmış gibi göründüğünü gösteriyor. Birçok Twitter kullanıcısı öğle yemeği molalarında Twitter’ı kontrol eder.

Çalışmalar ayrıca birçok Twitter kullanıcısının işe giderken Twitter’ı kontrol edeceğini göstermiştir, bu yüzden sabah saat 9:00 civarında hala yüksek katılım sağlayabilirsiniz.

3. Instagram

Instagram görsel tabanlı bir sosyal medya platformudur. Sosyal kanal, Instagram uygulamasını kullanarak günde ortalama 21 dakika harcayan aylık 400 milyon aktif kullanıcıya sahip. Kullanıcı tabanı diğer sosyalmedya platformlarından daha genç olma eğilimindedir, tüm kullanıcıların %55‘i 18 ile 29 yaş arasındadır.

Instagram’da Gönderi Paylaşmanın En İyiZamanı

Instagram kullanımı hafta içi oldukça sağlam olsa da, pazartesi ve çarşamba günleri katılım için özellikle güçlü.

Instagram’da Gönderi Paylaşmanın En KötüZamanı

Saat 15:00 ile 16:00 arasında faaliyette küçük bir düşüş eğilimi vardır, bu nedenle bu saatlerden kaçının. Pazargünleri de haftanın diğer günlerine göre daha zayıf.

Arkasındaki Neden

Instagram katılımının bu denli istikrarlı olmasının sebeplerinden biri, mobil kullanım amaçlı bir platform olması ve genç kullanıcı tabanının mobil cihazlarda yaşlı izleyicilere göre daha aktif olması.

Şimdi bunca sosyal medya platformunu anlattığımıza göre, peki ya Snapchat? Bugünlerde çok popüler olduğundan.

4. Pinterest


Pinterest’de Pin Göndermenin En İyi Zamanı

Pinterest’e pin göndermek için en iyi zaman hafta sonlarıdır, ancak katılım hafta içi 8:00 – 23:00 arasındayoğundur.

Pinterest’de Pinleme Yapmanın En Kötü Zamanı

Pinterest ile ilgili en düşük katılım miktarı tipik hafta içi çalışma saatleri sırasında gelir.

Arkasındaki Neden

Kullanıcılar yemek tariflerini hayal ederken ve kontrol ederken Pinterest ile meşgul olma eğilimindedirler. Bu insanlar uzun saatler boyunca dikkat dağıtıcı olabileceği için mesai saatlerinde kaçınılması gereken şeylerdir. Bu, mesajlarınızı akşamları veya hafta sonları programlamanın en iyi şansınız olduğu anlamına gelir.

5. LinkedIn

Dışardaki tüm sosyal platformlardan LinkedInçalışanları ve işverenleri bir araya getirmek amacıyla oluşturulduğundan bu yana mantıklı olan profesyonellere yönelik en çok hedeflenen platformdur. Şu anda LinkedIn’de yaklaşık 500 milyon kullanıcı var.

LinkedIn’de Mesaj Göndermenin En İyi Zamanı

LinkedIn kullanıcıları genellikle siteye salı günleri ile perşembe günleri arasında daha sık oturum açarlar. Yoğunluğun en fazla olduğu zaman dilimi ise 17:00 ve 18:00 arasında.

LinkedIn’de Mesaj Göndermenin En KötüZamanı

Yoğunluk, 10:00 – 18:00 saatleri arasında büyük ölçüde düşüyor. Kullanıcılar, yeni bir iş bulmak için LinkedIn‘i kullanmak veya potansiyel kariyer geliştirme fırsatlarını aramak için daha az motive olduklarında, Cumagünleri posta göndermekten de kaçınmalısınız.

Arkasındaki Neden

LinkedIn’in kariyer ve iş kültürüne nasıl bağlandığını göz önünde bulundurarak, en yoğun kullanım sürelerinin öğle saatlerinde ve işten hemen sonra olmaları sürpriz olmazken, katılım oranları tipik iş gününün sona ermesinden sonra düşmeye devam ediyor.

Sonuç

Sosyal medyayı kullanırken, kitlenizin kim olduğunu belirlemek için alıcı bir kişi yarattığınızdan emin olun. Bu, markanız için hangi sosyal medya ağlarının en etkili olacağını bulmanızı kolaylaştıracaktır.

Bunu yaptıktan sonra, yayınlarınızı en iyi zamanları ne zaman olacağını belirlemek için bu bilgileri kullanın.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir